søndag 4. desember 2011

Ny uke :)

Jeg er visst en skikkelig helgeblogger igjen. Ukene raser avgårde og det er travle dager på jobb. Så det blir litt lite tid til blogging. I helga har jeg vært i dårlig form med mye snufs og host. Så jeg har bøttet innpå med tekopp etter tekopp, og satser på at jeg er bedre i morgen. Ellers blir det en slitsom dag på jobb :( Men selv om jeg kanskje ikke er helt klar for å gå inn i ei ny arbeidsuke, er jeg i alle fall klar for å gå inn i min 23. uke av svangerskapet. Og den lille i magen er forhåpentlig vis klar for en ny uke med voksing og utvikling.

♥23 uker♥
Håret begynner så smått å vokse fram på hodet. Babyen er nå cirka 27 centimeter lang og veier cirka 450 gram. Cellene i hjernen modnes og det har negler på fingre og tær. Øynene kan se litt utstående ut fordi fettlaget i ansiktet ikke er bygget opp ennå. Av samme grunn vil en baby som fødes nå også være ganske rød i huden fordi blodårene skinner gjennom huden. Hele babyen er fortsatt skrukkete og tynn fordi fettlagene nå skal bygges opp.
(Hentet fra: barnimagen.com)

Det er også litt godt å tenke på at dersom babyen skulle bli født nå, vil legene i de fleste tilfeller gjøre det de kan for at den lille skal overleve. Og for hver dag som går er sannsynligheten for overlevelse større og større. Men det trenger du ikke å tenke på enda lille venn - du skal holde deg i magehuset en goood stund til :)

♥ Klem ♥

2 kommentarer:

  1. Håper du blir i bedre form snart! Er helt uvirkelig at du er kommet til uke 23 allerede, tiden går så utrolig fort.
    Nyt førjulstiden til tross for at du har det litt travelt. Du må ta deg tid å slappe av og kose deg. :)

    SvarSlett
  2. Tuppen og Lillemor: Formen begynner heldigvis å bli bedre nå, men jeg er enda ikke i toppslag. Blir deilig med juleferie snart - da skal jeg virkelig slappe av! :)

    SvarSlett