torsdag 3. mars 2011

Gode råd mottas med takk... ;)

Jeg tror jeg har blitt litt revet med... Eller? Når de nødvendige kronene er på plass, har jeg sååå lyst til å sette i gang med prøvinga - med en eneste gang! Men så er jeg i den situasjonen at jeg går i et vikariat i den kommunen jeg jobber i. Jeg vet at arbeidsgiver gjerne vil ha meg videre i jobben, og at jeg etter sommerferien mest sannsynlig kommer til å bli tilbudt et nytt vikariat eller fast stilling.

Men hva skjer dersom jeg setter i gang med prøving før sommeren? Jeg har helst ikke lyst til å lyve for min arbeidsgiver, for i en ganske liten by kan det fort komme fram at noen har sett meg på flyplassen e.l. Og da kan jeg ikke lyve på meg noen sykedag akkurat.. Jeg har en jobb der det ikke er lett for meg å være borte uten å søke om permisjon. Så da må jeg kanskje vente til sommerferien da? Eller tenker jeg for mye, og legger hindringer i veien for meg selv? Dersom jeg setter i gang med prøving, blir gravid, og går ut i permisjon uten fast jobb, vil det bli vanskelig å få innpass på nytt? Med alle nedskjæringer i kommunen er det vanskelig å si. Per dags dato tror jeg at jeg er en sterk kandidat for fast stilling etter sommerferien, men kan babyprøving stikke kjepper i hjulene for dette?? Hvordan er det egentlig med gravide jobbsøkere? Skal de stille på lik linje med andre søkere?

Mange vanskelige tanker, og fram og tilbake på en torsdagskveld! Eller? Gode råd og erfaringer mottas med stor takk! :) Når man har fått tanken inn i hodet, og bestemt seg for å sette i gang med prøving synes det å vente til sommerferien som alt for lenge. Men sett utenfra så har vi jo allerede kommet til mars.. Og månedene går jo fort.. :) :)

♥ Klem ♥

3 kommentarer:

  1. Åh, jeg kjenner den ivrige følelsen! Man blir virkelig lei av å vente når man er både ferdig-tenkt og klar.

    Jeg er en sånn som tenker at man av og til bare må kaste seg uti ting uten å tenke for mye tenkomhvisomattedersomatte :) Når det gjelder disse bekymringene dine så kan du jo (om du ikke vil fortelle om planene dine riktig enda) søke om permisjon med grunn at du må reise å besøke noen som virkelig trenger deg nå (noe som jo ikke bare er løgn, hehe)? Det er riktignok vanskelig å vite lenge på forhånd når man trenger fridagen sin... Men om du har jevne sykluser kan du sikre deg med å søke om 2-3 dager.
    Gravide jobbsøkere skal stille på helt lik linje som alle andre ja. Er nok de arbeidsgiverne som ikke følger disse reglene, men... Uansett så tror jeg ikke det vil bli noe problem siden du virker ganske sikret arbeid fremover :)

    Jeg blir litt ivrig når det gjelder dette - jeg vet ;D Men det er bare fordi jeg ser på meg selv hvor lett det er å utsette det. Egentlig skulle jeg ha mitt første forsøk nå i mars, istedet skal jeg på mitt tredje og har gjort unna alle undersøkelser. Og nå er jeg så glad for at jeg bare kasta meg uti det!

    Heia deg! :)

    SvarSlett
  2. Et ønske: Jeg har også lyst til å bare hoppe i det. Men så er det det at det er vanskelig å være borte fra jobb.. Helst vil jeg ikke at de på jobb skal vite noe før jeg forteller at jeg er gravid. Den hvite løgnen om å reise å besøke noen som virkelig trenger meg, likte jeg ;) Så den kunne jeg nok bruke :) Men jeg vet ikke helt om syklusene mine er jevne nok. Har aldri hatt helt oversikten, men etter at jeg begynte å følge litt mer med og telle dager fant jeg ut at forrige syklus var på 31 dager. Men i denne syklusen sitter jeg her å venter på mensen etter 36 dager (og med null sannsynlighet for å være gravid dessverre ;). Så jeg vet ikke helt om jeg kan kalle det jevne sykluser akkurat.. :P

    Men jeg tror jeg skal la være å bekymre meg for hvordan jeg skal få dette til, og heller se det litt an måned for måned. Først må jeg i alle fall ha de nødvendige kronene på plass. Irriterende med uforutsette bilutgifter når man skal spare til viktigere ting! :P Men når pengene er på plass vil jeg bare ta sats og hoppe i det! Siden dette er så viktig for meg, må jeg bare våge å stole på at alt annet vil løse seg på et eller annet vis. Og det kommer det jo til å gjøre, men for ei med "flink-pike" syndrom er det litt vanskelig å ikke ha kontroll! ;)

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Jeg blir sånn ivrig og engasjert på dine vegne at jeg mest av alt har lyst å dra deg med når jeg selv drar om en liten uke! :D

    Om du bruker unnskyldningen at du må reise bort til noen som trenger deg, så trenger du jo faktisk ikke si ifra før dagen før. Da virker det jo som det faktisk er en krisesituasjon også (som det jo er), og du kan være sikker på eggløsning ;)

    Hehe, kjenner veldig godt det "flink-pike" syndromet. Er det som har gjort så jeg i åtte år har bodd i feil by og hatt feil jobb. Så stol på at alt vil ordne seg ja, og kast deg ut i det så snart du kan! Du virker så fullstendig klar for det :)

    Klem fra ivrige meg ;)

    SvarSlett