onsdag 2. mars 2011

Morsomt!

Jeg er blodfan av serien "Jordmødrene" som har gått på NRK. Jeg fant aldri ut hvilket tidspunkt serien gikk, så jeg lette opp serien på NRKs nett-tv. Og med datamaskinen i fanget har jeg grått meg gjennom både sesong 1 og 2. Det hele toppet seg selvfølgelig da ei singel dame fødte sitt drømmebarn, etter å ha blitt inseminert i Danmark. Da trillet tårene virkelig! Det var virkelig inspirerende! :)

Men etter å ha brukt flere helger på å se Jordmødrene, fikk jeg etter hvert også øynene opp for en annen morsom serie jeg fant på NRK nett-tv. Nemlig "Snøballkrigen". På nytt triller tårene, men nå er "ler så jeg griner" tårer som må tørkes! Programmet er jo virkelig vittig! For eksempel er det et ungt par som venter sitt andre barn som 18 åringer. Gutten har en snøskuter han ikke får til å reparere slik at den blir kjørbar. Da kommer kommentaren fra faren hans: "Å drekke og pule det kan dåkker, men å fikse sneskuter det kan dåkker fan ikke!" Her snakker vi virkelig om et frodig norsk språk og vittige kommentarer. Morsomt!

I kveld skal jeg kose meg med siste episode!

♥ Klem ♥

4 kommentarer:

  1. Jaaaa, sukk! Jeg satt klistra foran NRK's nett-tv og "Jordmødrene" sesong 1 og 2 for en stund siden jeg også. For en nydelig serie! Jeg sippa og snufsa her for meg selv til nesten hver fødsel, og sesongavslutningen med fødselen til den nydelige lille jenta som var blitt unnfanget med hjelp av donor i København... Ahhh!! Perfekt! :) ♥

    Skal sjekke ut "Snøballkrigen". Trenger noe å gjøre her jeg går rundt sykemeldt og bare roter rundt med tankene mine :) Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Ja, det var mye snufsing til Jordmødrene for å si det sånn! ;)

    Synes det er så mange vittige kommentarer i Snøballkrigen, så du bør absolutt sjekke det ut :) Er jo så genialt med nett-tv som man kan se på når det passer! Ønsker meg virkelig en sånn pvr dekoder (eller hva det heter), sånn at jeg kan gjøre det samme på tv'n. Men pengene skal som kjent settes av til andre formål ;) ;) Så det får vente..

    Klem

    SvarSlett
  3. Ja en sånn pvr dekoder hadde vært genialt! Da kan man ta opp program en vil se senere. Ahh.. Perfect! Men ja, nå må pengene gå til annet... Og vips så har vi faktisk ikke tid til å se på tv i det hele tatt fordi vi må bytte bleier og slenge ut puppen istedet ;)

    SvarSlett
  4. Ja, vi får satse på at tv'n blir støvsamler istedet. For jeg bytter gjerne ut tv-tittinga med bleieskiftarbeid! ;)

    SvarSlett