søndag 25. september 2011

.............................

Du vet du er sliten når du tilbringer størsteparten av helga med å glo på TV og surfe på nettet mens hybelkaninene koser seg under sofaen :P

Har det hektisk på jobb for tiden, og når jeg i tillegg må samarbeide med ei som har et totalt forskjellig syn på ting enn det jeg har, tapper det meg for energi. Jeg merker at jeg tar på meg mer arbeid for å unngå å samarbeide med "kjærringhelvete". For det er faktisk mye bedre for meg å si "jeg gjør det" enn at vi skal samarbeide om en oppgave. Det er ikke akkurat lystige dager på arbeidsrommet vårt ;) Jeg kjenner irritasjonen bygger seg opp, og jeg liker ikke måten hun snakker nedsettende om ungene på! Om man ikke liker unger, bør man vel ikke få seg en jobb der man skal være sammen med dem hele dagen?! Heldigvis har jeg ledelsen i ryggen, og de forstår frustrasjonen min. Så jeg håper vi kan finne på noe som kan forandre på tingenes tilstand så snart som mulig før jeg eksploderer :P

Huff, det ble mye syting og klaging dette.. Men det er faktisk dette hverdagen min dreier seg om for tiden, og det er slettes ikke noe hyggelig.

På babyfronten vokser magen. Og fra å bare være oppblåst, føler jeg nå at det former seg en liten kul neders på magen. Jeg er rund fra før, så det er ingen som har lagt spesielt merke til det enda, men jeg er litt ekstra obs på hvilke klær som er behagelige å ha på seg. Olabuksene er særdeles ubehagelige og strammer rundt magen - så det er mye kjoler og tunikaer det går i om dagen :) Var på personalfest på fredag, men det var ingen som stusset over at jeg bare drakk vann, de tror vel bare jeg er sliten :P Men kretsen av mennesker som vet, øker sakte men sikkert. Nå vet alle i familien, arbeidsgiver, beste venninner og mormor det.

I dag skal jeg ut på søndagstur med min bestevenninne og mitt lille fadderbarn. Tror det vil gjøre godt å få luftet hodet litt og tenke på noe annet enn jobb :)

Håper dere alle har en flott søndag!

♥ Klem ♥

4 kommentarer:

  1. Huff, det er så frustrerende når samarbeid med kollegaer ikke fungerer som det skal.. Du må huske å passe på deg selv nå - ikke slite deg ut nå!

    SvarSlett
  2. Uff så kjedelig med dårlige samarbeidspartnere, enda godt ledelsen er på din side! Du trenger ikke flere ting som tapper deg for energi nå som lille i magen også skal ha sitt.
    Og det er vel ganske naturlig at klærne begynner å stramme litt nå, livmoren har vel såvidt dukket opp over bekkenet og alt begynner å bli litt skvisa. Lov med tights og tunika og snart må du vel ut på shopping etter nye bukser også. Om du har lyst til å utsette de kjøpene en liten stund til så tipser jeg om strikk i knapphull-trikset. Du tar en hårstrikk og "knyter i hullet til knappen, for så å bruke den løkken som da blir til å feste i knappen. Og vips så kan du bruke buuksa litt lengre. Om du er redd for at det skal synes at du går med buksa på halv tolv så har de kjempefine bellybands på H&M. Et stoffbånd i sort eller hvitt du bare drar over, og så ser det ut som en singlett + at det varmer godt og trygt rundt magen : )

    SvarSlett
  3. Pergoberta: Ja, det er utrolig frustrerende! Og jeg som elsker jobben min i utgangspunktet :( Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på, hadde jeg nok bitt det i meg litt lenger. Men siden jeg faktisk må ta hensyn til kroppen min og den lille knotten i magen, er jeg flink til å si i fra oppover i systemet. Dessverre er det ikke noe som kan endres over natta, men de forsøker i alle fall å tenke ut løsninger sammen med meg :)
    Klem :)

    SvarSlett
  4. Mari-Anne: Takk for klestips :D Må vel snart ut på shopping, sånn at jeg har litt å vokse i ;) Må dessverre ut av byen for å finne butikker med gravideklær, men jeg har planer om en tur i midten av oktober. Da skal jeg i alle fall ta turen innom H&M for å se etter bellybands :)
    Klem :)

    SvarSlett