torsdag 10. februar 2011

Fit for fight!

Jeg synes alltid at januar er en mørk, kald og litt tung måned. Når januar kommer er jeg som regel fed-up av vinter og kulde, og lengter mot vår og sommer. Men på tross av januars litt dystre påvirkning på meg, har jeg vært flink til å trene den foregående måneden. Ikke skjønner jeg hvordan det har gått for seg. Om jeg har fulgt med i andres nyttårsforsetter og iver, eller vært for slapp å melde meg av oppsatte treningstimer - hvem vet? Kanskje underbevisstheten min har tatt kontroll. For jeg burde absolutt trene mer, spise sunnere og gå ned i vekt. Jeg regner jo med at mummifasongen fremdeles ikke er in!?

Det har i alle fall ikke vært et veldig bevisst forsett om å trene mer :P Men, i alle fall... Det har hatt sin effekt! Jeg føler meg mer opplagt. Føler at jeg er mer fornøyd med meg selv, har mer overskudd og orker mer. Treningsøvelsene som var drit-tunge for en stund siden, er nå helt overkommelige. En rask tur opp på vekta forteller meg at jeg på tross av dette, ikke har gått ned et eneste kilo. Men muskler veier vel mer enn fett? Eller? Uansett vil jeg tro at selv om det ikke har gitt det store utslaget på vekta, så forandrer kroppen seg likevel. Merker jo at buksene ikke er så stramme lenger, og "grevinne-henget" har blitt erstattet av mer muskler.

Om den økte treningsmengden ikke var så bevisst i begynnelsen av januar - så er det absolutt noe jeg ønsker å fortsette med. Det er deilig å ha masse energi! Man føler seg litt uovervinnelig :) En liten tanke i bakhodet sier meg også at det slettes ikke vil være en ulempe når jeg etter hvert skal skride til verket med mine babyplaner :) En litt slankere/mindre mummistørrelse til årets bikinisesong hadde jo heller ikke vært å forakte. Men rundt den tiden er jo kanskje håpet at det er en mummifasong av andre årsaker som skal vokse fram.

Bildet har jeg hentet her. Og likner slettes ikke på meg - bare så det er sagt! ;)


♥ Klem ♥

2 kommentarer:

  1. Er da vel ikke noe galt med mummifasong, de er jo sååååå søte :P

    Men bra at du føler deg opplagt, det er jo aldri noe negativt ;) Vekta skal du egentlig bare kaste på havet, for den kødder bare med hodet ditt uansett! Bruk klærne dine som mål, du har jo allerede merket at de er blitt større.

    Flink du er :D

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det var det da ;) Men godt er det i alle fall å føle seg i god form, og da betyr ikke tallet på vekta noe som helst :)

    SvarSlett