onsdag 11. mai 2011

Skippertak!

De siste dagers godvær (les: bikinivær!!), og tanken på at jeg om under en uke (hjelp!) skal presse meg inn i bunaden min fikk meg til å innse at tiden var moden for å gjøre de siste forberedelser før sommeren. Tiden er i grunn ganske så overmoden, men det nekter jeg å tenke på nå. Nå er det bare å sette i gang! (Underlig at bikinisesongen kommer så brått på hvert eneste år forresten!)

Mine "trouble areas" er "all over" kan man trygt si. Og den optimale vekta er ca. 15-20 kg lettere. Men jeg tar det litt etter litt og har ingen planer om å rase ned i vekt. Egentlig handler det vel mer om en livsstilsendring. Om å ikke ta den ekstra biten når man allerede egentlig er mett. Men det er greit med en kickstart, så det er det jeg skal i gang med nå :)

Dama som skal hjelpe meg med å gå ned i vekt er Jillian Michaels fra "The biggest looser" (slankekrigen). Jeg har nemlig for første gang anskaffet meg en trenings-dvd! Ehmm... Forresten ble jeg litt revet med da jeg bestilte.. det var jo så billig.. Så om noen få dager kommer det TO dvd-er med godeste Jillian i postkassa mi. For de som ikke har sett "The biggest looser", så er Jillian dama som brøler til deltakerne og nekter å la dem gi seg før de når målene sine. Og nå er det meg hun skal piske i gang :). Jeg planlegger å drive med den vanlige treningsstudio-treninga mi ca. 3 dager i uken også, så nå skal det bli fart på forbrenninga! Håper jeg i alle fall ;) Jeg kjenner meg i alle fall godt motivert for å sette i gang :)

DVDene jeg kjøpte var "30 day shred", og "6 week six-pack". Veldig amerikansk må jeg innrømme, men jeg har sett snutter fra dvdene på youtube, og øvelsene ser veldig ok ut. Jeg planlegger å følge 30 day programmet, så tar jeg six-pack øvelsene litt etter hva jeg har lyst til/eller orker  - må jo passe på at det ikke blir for mye av det gode :)

I 30 day shred følger man et treningsprogram i 30 dager. I løpet av de 30 dagene skal man gjennom tre faser, hvor hver fase spenner over ti dager. Fasene er: Lett-middels-tung. Hver treningsøkt består av både kardio- og styrketrening og varer i 30 minutt. Kommer til å oppdatere litt på bloggen om hvordan det går, slik at jeg har enda en motivasjon for å presse meg gjennom treningsøktene ;)

Noen som har lyst til å hive seg med? :D
♥ Klem ♥
  

Bildene er hentet fra play.com

3 kommentarer:

  1. Du er jo kjempeflink da!!
    Hadde jeg bare hatt en brøkdel av ditt pågangsmot... Blir spennende å følge deg videre :)
    LYKKE TIL!!!!!

    SvarSlett
  2. Takk, takk! Skal prøve i alle fall ;) Bra du følger med, da får jeg ekstra motivasjon for å ikke gi meg :P
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Jeg har på ingen måte LYST å hive meg med, men jeg BURDE så absolutt...

    Du er superflink som setter i gang! :) Skulle gjerne hatt en brøkdel av ditt pågangsmot jeg også..

    Skal følge med og heie (fra sidelinjen riktignok, men..) :D Har hørt mye bra om den 30 day shred, så dette blir spennende :)

    SvarSlett