mandag 13. juni 2011

Pinse og eggløsning :)

Fredagen før jeg dro på "pinseferie" testet jeg endelig positiv på eggløsningstestene. Jeg har testet siden syklusdag 10 - men det ble til at den positive testen kom rundt syklusdag 25 (!) Noe som jo er veldig seint, men for såvidt passer med de lange syklusene mine. Håper bare at testen stemte, og at eggløsninga faktisk fant sted :) Testen var i alle fall helt ulik de tidligere testene, og streken var tydelig og fin :) Jeg reiste rett på hyttetur etter jobb, glad og fornøyd med den positive testen. På kvelden da jeg la meg hadde jeg litt murringer i magen, og klarte ikke ligge på magen slik jeg pleier på grunn av ømme bryster. Satser på at dette var reelle symptomer på eggløsninga, og ikke bare hodet som spilte meg et puss ;) På den andre siden er det jo tross alt en liten strek i regninga at jeg faller utenom de "normale" sykluslengdene, og at eggløsninga kommer så seint. Det kan jo ha diverse årsaker.. Men, men.. Jeg velger rett og slett å ikke tenke så mye på det! :) Her er testen:


Jeg håååper at jeg ved neste eggløsning kan hoppe på et fly til København for å sprøyte inn litt babystøv!! Dere som allerede har vært på CFC/Stork e.l. man må vel ha med seg utskrift av testresultatene for de blodprøvene man har tatt? Eller skal disse sendes i forveien?

Nå skal jeg inn på lavpris-tester for å bestille flere tester. Det lille lageret jeg hadde minket betraktelig med all denne testinga! :)

Ps: lurer på om jeg skal ha en liten give away her på bloggen når telleren bikker 5000 sidevisninger. Er det stemning for det eller?

♥ Klem ♥

9 kommentarer:

  1. *JUBEL* Det var stemningen for en give away om du lurte ;)

    Og resultatene av blodprøvene kan du bare ta med deg når du reiser ned :)
    I den anledning kan jeg avsløre litt om hvor slappe CFC er... De har enda ikke spurt etter disse pairene! For alt de vet kan jeg være full av både hepatitt og HIV. Men jeg har de med meg hver gang.
    Legen på første samtale var jo sååå nøye på dette, han nektet til og med på at en bekreftelse fra blodbanken hvor jeg er godkjent som blodgiver var godt nok. Også har de altså ikke spurt etter det.. Jaja, er i det minste bra å vite selv at man er frisk ;)

    SvarSlett
  2. Jeg svarte deg på min egen blogg, men skriver noe av det her også just in case ;)

    Jeg bare tenker at det kan være lurt å spørre etter pergotime (og evnt helst en el-sprøyte) før du reiser til Køben. Dette ligner jo veldig på det jeg plutselig opplever, og det er skikkelig bittert om du reiser ned og eggløsning aldri inntreffer :/
    Da er det bedre å safe seg her hjemme først :)

    SvarSlett
  3. Da tar jeg bare med meg papirene når jeg reiser :) Jaiks! Skal jeg virkelig komme meg avgårde om ca en måned!? Krysser alt jeg har for at det skal skje! :D

    Takk for gode tips om pergotime/el-sprøyte. Det er godt å ha erfarne "fjellfolk" å lytte til før man begir seg ut på tur ;) Skal skrive en mail til CFC for å høre hva de tenker om dette :)

    God stemning for give away med andre ord ;)

    SvarSlett
  4. Jeg sendte alle de papirene sammen med de papirene jeg skulle fylle ut å sende inn før journalsamtelen jeg. Siden har de ikke spurt, men det skal de ikke behøve heller. De skjekker identiteten min og testene jeg har gitt dem tidligere holder jo i to år.

    Krysser fingre for at du raskt kan komme deg av gårde :-) Så spennende :-)

    SvarSlett
  5. Ønskemor: Jeg tar bare papirene med meg og overleverer dem når jeg kommer nedover :)
    Takk for fingerkryssing, men først må vi krysse dem litt for deg ;)
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Et ønske: Takk takk! :D MÅ jo bare komme meg avgårde!! :) :)

    SvarSlett
  7. Et ønske: Jeg fikk forresten svar på mailen jeg skrev til CFC i dag. De anbefalte å forsøke i naturlig syklus denne første gangen som avtalt. Men vi skulle snakkes nærmere når jeg kommer ned slik at de fikk høre nøyaktig hvordan situasjonen er, og hvilke vurderinger de gjør ut fra det. Så jeg satser på at alt går som det skal :)
    Klem :) :)

    SvarSlett
  8. Så bra! :) Jeg liker virkelig gjengen på CFC. Og at de er litt "imot" undødvendige hormoner og stimulering gjør at jeg bare stoler på og har enda mer respekt for de :)
    De vet hva de snakker om så alt vil gå som det skal ja... Ååååå, så speeeennendeeeeee! :D

    SvarSlett