lørdag 25. juni 2011

TR og ferie!

Har vært utrolig travle dager på jobb den siste uka, så derfor har det blitt litt lite blogging. Men nå er alle løse ender samlet, arbeidsbordet er ryddet og jeg har tatt ferie! Herlige ferie! Det kjennes godt kan du tro :P Og med ferien kom også Tanta på besøk, så nå er den store tellinga i gang. Her skal det telles ned til EL-testing, og eventuell Danmarkstur :D Ved forrige mens kom eggløsninga først 25 dager etter første menstruasjonsdag. Så jeg regner med at det vil være noe slikt denne gangen også. Men jeg skal begynne å teste etter anbefalingene rundt dag 10. Her skal man virkelig være på den sikre siden ;)

Jeg er ofte innom på finn.no og sjekker hvordan (og hvor dyr) reisen hadde blitt om jeg hadde hatt eggløsning på akkurat dette tidspunktet, men da jeg var inne i dag og sjekket dagens dato haddejeg ikke kommet meg avgårde før i morgen. Null plasser ledige! Så jeg håper på bedre lykke når det virkelig gjelder. Nå skal det sies at jeg var innom midt på dagen, og det er som regel alltid ledige plasser på flyene som går grisetidlig herfra. I tillegg er det jo første helg av skoleferien, så det kan også spille inn. Men angående denne eggløsningen så lurer jeg på: stemmer det at de fleste kvinner har eggløsning ca kl 04.00 på natta? Mener jeg har hørt dette en plass...? Det hadde gjort det litt lettere med testinga når jeg kommer så langt. Større sjanse til å rekke mårra-flyet til tr.heim/oslo, og flere flymuligheter videre.. ;)

Ellers kan jeg melde om at jeg er flink pike og tar min folat hver morgen ;) Jeg prøver å spise riktig mat, og trene, men det går så som så.. Hjelper ikke så mye når man blir bedt bort på pizza, kaker, vin osv. Gidder ikke sitte hjemme med gulrota og kålrabien heller. Så jeg får heller forsøke å begrense meg :) Skal prøve å bli litt flinkis senere.. På mandag kanskje... :P Nå drar jeg i bursdagsselskap! :)

God helg!

♥ Klem ♥

PS: Husk give awayen min folkens! Det er fremdeles mulighet til å hive seg med! :D

9 kommentarer:

  1. Mener Lindenberg en gang skrev det at de fleste kvinner tester positivt på eggløsningstest klokka 4 om natta. Men det er altså bare positiv test, ikke selve eggløsninga. Om jeg husker dette rett da...

    Uansett; jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at du endelig (!) snart skal besøke de fine danskene :D Iiiiih!!

    Kos deg i bursdagsselskap! :)
    ♥ Klem fra din største fan ;)

    SvarSlett
  2. Her er det han skriver om det :)

    http://www.copenhagenfertilitycenter.com/dialog/spoerg-laegen/thread-27943.htm

    SvarSlett
  3. Har ikke peiling på dette med eggløsningen, men når "Et ønske" sier det, så stemmer det nok! Hehe ;) Og når Dr.Lindenberg skriver det, så stemmer det hvertfall!

    Blir spennende å følge deg videre!!!
    God helg :)

    SvarSlett
  4. Et ønske: Takk!! Du er en knupp! Og da ble jeg jo litt klokere også :) Her skal virkelig alt legges til rette for full klaff. I alle fall når reiseveien er såpass lang :)
    Det ser foreløpig ut som turen skal la seg gjøre (bare eggløsningen kommer som den skal). Og jeg kjenner jeg får frysninger på ryggen bare jeg tenker på det jeg har i vente ;)

    ♥ Klem fra din største fan ;)

    SvarSlett
  5. babyklar: Ja, hun er god å ha altså! ;) Gleder meg til å reise nedover om ikke så alt for lenge. Og så gleder jeg meg til å følge med når det blir din tur til å reise også :D
    Håper du får en fin søndagskveld :)
    Klem klem!! :) :)

    SvarSlett
  6. Det var rart for alle steder jeg har lest om dette, så står det at man begynner å produsere LH (det hormonet som setter igang eggløsningen og som vises på eggløsningstest) tidlig på morgenen som regel, men at dette viser seg i urinen først noen timer senere. Derfor får de fleste første positive el-test litt utpå dagen. Jeg har stort sett fått første positive mellom ett og fem på ettermiddagen. Da sier Stork-klinik at man bør insemineres dagen etter. Dr. Lindenberg sier at man ikke skal teste på annet enn morgenurin for å være sikker på at resultatet er rett, og han mener at man skal insemineres dagen etter det. Så her har Stork og CFC helt forskjellige rutiner. Jeg har jo nå blitt inseminert på begge disse tidspunktene og ikke blitt gravid denne gangen heller... så jeg vet da søren jeg.

    Her står det noe om dette... http://www.babyverden.no/Prover/Syklusen/Egglosningstester/
    vil nødig gjøre deg forvirret, men dette er jo veldig vanskelig og forvirrende.

    SvarSlett
  7. Hmm, litt forskjellig som anbefales da skjønner jeg.. Ja, ja, det er ikke lett å bli klok på. Jeg kommer til å teste ofte når det nærmer seg, så det skal være vanskelig å unngå eggløsninga i alle fall ;) Men synes jo de kunne vært litt mer enige, slik at det ikke ble så forvirrende :P På bruksanvisninga til EL-testene står det at man kan teste når som helst.. Når på dagen anbefaler Stork å teste?

    SvarSlett
  8. Stork sier det samme som den linken jeg viste til. De sier at man bør teste både morgen og ettermiddag iallefall. De sier vel at man oftest får første positive på ettermiddag, samme som min erfaring. Da vil storkklinik inseminere dagen etter det. CFC sier at man kun skal teste på morgenurin og insemineres dagen etter det. Hvis jeg skal gjøre som CFC sier blir jeg inseminert en dag senere enn det stork gjør. Jeg trur ingenting er rett eller galt. Vi er rett og slett forskjellige. Jeg har stort sett blitt inseminert slik som stork foreslår. Sist gang fikk jeg dobbel inseminering og fikk den andre på den dagen CFC anbefaler. Men det funket jo ikke det heller.

    Siden du har så lang reisevei, ville jeg nok anbefalt å teste på ettermiddag også. Med det kan du få litt bedre tid til å bestille biletter og komme deg avgårde. Pass på å drikke lite, for ellers øker sjansen for falsk negativ test.

    SvarSlett
  9. Ønskemor: Okei. Ja vi er vel alle forskjellige, så da tar jeg en test på ettermiddagen også for sikkerhets skyld. Da skulle vel alle muligheter være dekket ;) Så får jeg håpe at det ikke er så mange som har tenkt seg til København akkurat når jeg skal avgårde, sånn at det er ledig billett til meg :)
    Klem :)

    SvarSlett