søndag 13. mars 2011

Tanta som forsvant..

Nå er det 45 dager siden forrige mens. Og jeg er rett og slett litt på tuppa! Hva er det som skjer? Hvor ble det av tanta? Bare for å ha sagt det med en gang - sannsynligheten for å være gravid er ikkeeksisterende. Men jeg kan vel bare fastslå at kroppen min har hoppet over mensen i denne syklusen? Jeg har hatt litt en del utflod, og noen dager har den vært litt brunlig, noe som vel skulle tilsi at det har vært en blødning.. Kjenner jeg blir litt stressa med tanke på om jeg ikke har hatt eggløsning. Og om dette kommer til å fortsette lenge? Det kan jo i så tilfelle virkelig stikke kjepper i hjulene for babyprosjektet. Og jeg som endelig har avtalt tidspunkt for den første telefonsamtalen med Danmark...

Jeg har hørt at mensen kan utebli ved høyt stressnivå, ekstrem trening og ved slanking. Men jeg får ikke akkurat disse grunnene til å stemme for meg. Det har vært litt stess på jobb i det siste - men ikke mer enn jeg har opplevd ved tidligere anledninger. Jeg har trent 3-4 ganger i uka de siste ukene - men det kan man vel neppe kalle ekstremt. Slanking er noe jeg helt sikkert burde ha gjort, men vekta har vært stabil i mange år. Leste også på nettet at bruk av noen prevansjonsmiddel kunne føre til at mensen uteble, men nå går ikke jeg på noe som helst. Så jeg skjønner ikke helt hva som går av kroppen min :( Har aldri opplevd å gå så lenge uten mens før. Noen som har opplevd noe lignende? Lurer på om jeg bør kontakte legen, eller om jeg bare skal slå meg til ro med at dette er normalt, og vente på neste mens? Huff, livet er visst litt i mot meg for øyeblikket :P

Slenger med et bilde som jeg egentlig hadde mye mer lyst til å blogge om. Jeg har nemlig svingt strikkepinnene! Og insprert av de fine buksene Siren har strikket her og her, ble det til at jeg også prøvde meg på selebuksa fra boka "Myk start" av May Langhelle. Og jeg synes jammen jeg har vært flink :) Så flink at jeg nå har ei ny bukse i lyst grått på pinnene. Greit med litt nøytrale farger. Så kan man brodere på navn, eller pynte med knapper i gutte- eller jentefarger :) Se der nå ble jeg litt lysere til sinns i alle fall...




♥ Klem ♥

4 kommentarer:

  1. Nei, slikt vet jeg egentlig ikke. Det har aldri skjedd meg at mensen har uteblitt så lenge siden de aller første gangene jeg hadde mensen. Men strikking kan jeg litt om og det var jaggu en fin bukse. Skulle ønske at jeg og hadde tid til å strikke litt babyklær, men det strekker ikke tiden til desverre. kanskje til sommeren. Ha en god søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Jeg tror nok helt sikkert det bare er tanker rundt alt dette som roter til syklusen din. Jeg har vært klokkefast på dette helt til jeg begynte på forsøkene mine. De siste månedene har de ikke vært til å stole på i det hele tatt. Skjønner du blir litt urolig, men tror ikke du skal tenke stort mer på det :)

    Men du? DU HAR BESTILT TIME TIL TELEFONKONSULTASJON?!? Weee, så spennende, nå er du på vei! :)

    Og så nydelig den buksa var! Og så jevnt og fint du strikker! Sukk.. Ingenting er nydeligere enn en baby i hjemmestrikkede klær ♥

    SvarSlett
  3. Ønskemor: Nei det er skikkelig rart, og det har aldri skjedd meg heller så jeg blir jo litt stressa :( Men etter å ha søkt litt rundt på nettet, ser jeg at det tydeligvis kan skje uten at det trenger å være så mye dramatikk i det. Men dersom jeg ikke tanta melder seg til vanlig tid denne måneden kommer jeg til å ta turen til legen for sikkerhets skyld.

    Ja det er koselig å strikke babyklær, og ikke tar det så lang tid med sånt småtteri heller :) Blir stort sett i helgene jeg får tid til litt strikking, for ukedagene flyr som regel avgårde :P

    SvarSlett
  4. Et ønske: Blir litt stressa ja, så jeg håper mensen kommer som normalt denne måneden. Hadde det bare vært en graviditet som var grunnen ;P Jeg skal gjøre mitt beste for å slappe av og la kroppen få ordne opp, så går det forhåpentligvis bra :)

    Og ja, jeg har bestilt tid til telefonkonsultasjon!! Fikk litt hjerteklapp når jeg trykte på "send" knappen, men nå er jeg litt lenger på vei i alle fall ;) Det føles godt å være litt mer "i gang" :D Blir spennende å se om jeg klarer å forstå hva mennesket i den andre enden av telefonen sier :P

    Heldigvis er det for det meste bare rett strikk på buksa, så det gjør det lettere å få jevnt ;) Hadde ikke strikket siden barneskolen da jeg fant ut at jeg skulle gjøre et forsøk på å strikke igjen for noen måneder siden :) Så nå er det bare å produsere en liten en som kan få bruke det jeg strikker :)

    SvarSlett