mandag 18. juli 2011

Dagen i dag

Var ganske sliten etter all reisinga i går, så jeg sovnet på et blunk, og sov som en stein hele natta helt til jeg våknet av "drypp-drypp-drypp". Hva i alle dager? Gikk inn på badet og så etter om det var dusjen eller krana som laget dryppelyder. Men det var det ikke. Når jeg snur meg for å gå ut av badet ser jeg fort hvor det drypper - fra taket! Og rett ned i skoene mine! De var gjennomvåte og sto i en stor dam. Tror det var fra aircondition-anlegget, men jeg er ikke sikker. Det var dumt med skoene som ble våte, men det var hell i uhell at dryppen ikke kom 20 cm til siden, for da hadde datamaskinen min vært historie! Klaget nede i resepsjonen, og da fikk jeg nytt rom og gratis frokost. De sa også at jeg måtte gi beskjed dersom skoene var ødelagte, men det ser ikke slik ut. De er bare gjennomvåte. Og det lar seg jo heldigvis ordne :)

Etter morgenmaten på hotellet gikk jeg til hovedbanegården for å finne ut hvordan jeg skulle komme meg til CFC. Jeg hadde time 12.30, så jeg dro avgårde i god tid, slik at jeg hadde god tid til å finne fram. Inne på hovedbanegården kjøpte jeg en billett i automaten, og var innstilt på å ta toget til Nørrebro stasjon, men inne på stasjonen så jeg at det var endringer på rutene mot Nørrebro på grunn av arbeid med skinnene. Så da gikk jeg i informasjonen og spurte hvilken måte som var greiest å reise. Fikk beskjed om at det var enklere med buss, og buss 5E gikk til Nørrebro stasjon. Ikke helt innstilt på det danske språket, trodde jeg i alle fall han sa 5E (fikk han til og med til å gjenta en gang ekstra for å være sikker). Så da ble det litt leting etter buss 5E - som ikke var å finne noen sted. Så da måtte jeg studere ruteoppslaget litt nærmere. Det viste seg at buss 5A var den jeg skulle ta. Ja, selvfølglig! A og E høres jo nesten helt likt ut på dansk (i alle fall i mine ører). Så da var det bare å hoppe på bussen. Jeg kom meg av på riktig stasjon, og fant CFC uten store problemer. Med en time til overs ble det litt shopping mens jeg ventet :)

Inne på CFC ble jeg møtt i resepsjonen av ei hyggelig dame som ba meg vente litt til jeg ble ropt opp. Og etter noen minutter ble det min tur. Tok legen i handa, men han sa visst ikke hva han het, bare velkommen og så videre. Men det var i alle fall en mann. Inne på behandlingsrommet var det også en sykepleier. Legen forklarte at donor var 186 cm høy, hadde blondt hår og blå øyne, og at jeg skulle skrive under på noen papirer når jeg var ferdig. Så var det bare å hive av seg buksene og klatre opp på benken. Og svipp så var det over, og jeg var på vei ut døra! Jeg hadde sett for meg at jeg kjente litt mer, men det var fort gjort og slettes ikke så veldig ubehagelig. Den gynekologiske undersøkelsen jeg hadde i forkant av reisen var MYE værre, med så mye om og men. Det var veldig greit at det gikk så fort. Da slapp jeg å grue meg så mye. Men jeg savnet litt at legen tok seg litt bedre tid. Han kunne vel spurt om jeg hadde noen spørsmål i alle fall? Hadde jo i grunn planlagt å få snakket litt om de lange syklusene mine, og hva han trodde om dette. Men jeg ble i grunn så paff fordi det gikk så fort og greit med inseminasjonen at jeg ikke kastet meg frampå for å spørre. Så bar det ut i resepsjonen for å skrive under på papirene og betale. Tok en tur innom toalettet og lå med rumpa i været et par minutter før jeg gikk også ;) Bare sånn for å lede svømmerne i riktig retning :P Så var mitt korte opphold på CFC over. Wham bam thank you ma'am! Alt i alt var det raskt, smertefritt, hyggelige smilende mennesker, men kanskje litt vel raskt? Ja, ja, så lenge svømmerne gjør jobben sin så er det jo ikke noe problem ;)

Resten av dagen ble brukt til å shoppe og traske rundt. Først på Nørrebro, og deretter tok jeg bussen til sentrum igjen og ruslet bort på Fisketorvet som er et svært kjøpesenter. Spiste, gikk rundt i butikkene, handlet litt og kikket litt rundt. Utrolig hvor gøy det er å bare se på mennesker i en stor by. Det er så stort mangfold, og man kan se de pussigste ting. Kan sitte å drømme meg litt bort mens jeg dikter opp en historie og en personlighet til det fremmede mennesket som går forbi meg :)

Nå er jeg på hotellrommet igjen. Litt sliten i beina igjen, men koser meg med tv druer og polly turmix medbragt fra Norge :) I morgen tror jeg at jeg skal ta turen til Strøget og Glyptoteket, og kanskje Tivoli. Avslutter dagens lange innlegg med et "typisk København" bilde..

Et hav av sykler selvfølgelig :)

 
♥ Klem ♥


3 kommentarer:

  1. Okei - kan jeg legge til flere slike lister? Får prøve meg litt frem.. Tenker jeg skal prøve å lage meg et nytt design også, men det er ikke så veldig lett. Jeg er veldig grønn på dette området..

    Ser ut som om at du har hatt en fin tur til nå da! Litt kjedelig at det gikk så fort at du ikke fikk stilt noen spørsmål - men greit å være ferdig med det?
    Er det på onsdag du reiser hjem?
    Klem

    SvarSlett
  2. Pergoberta: Ja, du kan legge til så mange lister du vil :) Vurderer å legge til flere lister selv også - begynner å bli ganske fullt under mine favoritter nå :P

    Har hatt en fin tur så langt, og det var veldig greit at selve inseminasjonen var så enkel og grei. Så er det bare å krysse fingrene for at egget har funnet sin utkårede lille svømmer :) Reiser hjem i morgen tidlig ja :)

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Krysser alt jeg har for at svømmerne vet hva de skal gjøre :)

    SvarSlett