torsdag 15. september 2011

2. ultralyd

På mandag hadde jeg min andre ultralyd hos legen. Det var ikke en ordinær kontroll, men bare en sjekk av at alt sto bra til med Knøttet siden vi ikke fikk se stort på forrige ultralyd.

Denne gangen var det imidlertid mye mer å se! :D Fikk se en liten krabat med både armer og bein og et lite hjerte som blinket og slo på ultralydskjermen. Og etter målingene var veksten helt normal etter den termindatoen jeg og legen har kommet fram til. I begynnelsen lå babyen helt i ro, men etter at legen klemte og dyttet litt i magen min, ble det mer fart på småen. Begynte å vrikke seg rundt der inne :P

Ble ikke det beste bildet, siden dette ble tatt etter at Knøttet satte i gang med å bevege seg noe voldsomt ;) Men det viser i alle fall mer enn sist. Og det blir med en gang litt mer virkelig at det faktisk er en liten baby inne i magen min :)

På bildet ser dere hodet mot høyre (ved det ene målepunktet) og stumpen mot venstre. Så ser man litt antydning av armene og beina :)

 


♥ Klem ♥

11 kommentarer:

  1. :D Herlig å se at det vokser godt inne magen din.

    SvarSlett
  2. Så herlig å høre at alt er bra, og fiiiine bildet da <3

    SvarSlett
  3. Åhhh :-) Nydeligste bilde! Dette går rette veien, det er sikkert og visst :-)

    SvarSlett
  4. Så utrolig:) Moro å følge med på bloggen din hvordandet går, jeg har nå blitt en fast leser.

    SvarSlett
  5. "Et lite hjerte som blinket og slo"... Ahh.. Nå griner jeg her jeg sitter! ♥

    SvarSlett
  6. Tuppen og Lillemor: Ja det er herlig å se at det gror godt ;)

    SvarSlett
  7. Flippy: Ja, vakreste bildet i verden ikke sant? ;)

    SvarSlett
  8. Fruen: Ja, nå er jeg i tillegg kommet inn i min 12. uke, så nå går det virkelig rette veien :)

    SvarSlett
  9. titti: Hyggelig at du følger med meg :) Må innrømme at jeg følger med deg også :P

    SvarSlett
  10. Et ønske: Je, du kan tro jeg hadde klump i halsen der jeg lå på ultralydbenken :) Nå var det ingen tvil om at det faktisk var en liten der inne som svømte rundt, og hadde det bra. Helt fantastisk med hjertet, som vistes så godt på skjermen :D :D

    SvarSlett
  11. Åhhhh så herlig!! Blir helt rørt!

    Stoooooor klem ♥

    SvarSlett