mandag 5. september 2011

9+1

Jeg har nå gått inn i min tiende uke av svangerskapet. Herlig! :) Lillebror fikk nyheten i går, så da vet alle i min nærmeste familie om graviditeten. Lillebrors reaksjon var helt super. Først ble han litt engstelig av at jeg dro han med inn på et rom før familiemiddagen, ba han sette seg, og sa at jeg hadde noe jeg ville snakke med han om ;) Så ble reaksjonen "Hæ?!" "Så kult!". Så ble det masse klemming og god snakk, før vi tuslet ut og spiste middag med resten av gjestene :)

Formen er ganske bra. Den lille forkjølelsen har gitt slipp. Den første tidens kvalme er stort sett over, og jeg sitter ikke igjen med så veldig mange symptomer. Ømme pupper, oppblåsthet og tretthet er de mest fremtredende. Ellers har jeg litt dilla på melk for tiden. Et glass iskald melk til frokost og kvelds må til. Men om dette er "gravidedille", eller bare vanlig dille vet jeg ikke helt. En liter melk har jeg stort sett bare i kjøleskapet dersom jeg trenger det til matlaging. Men nå går det plutselig flere liter i uka :P

Ellers tror jeg at jeg kommer til å fortelle arbeidsgiver om situasjonen ganske snart. I år har jeg mer ansvar enn jeg hadde det foregående året. Det er mindre ressurser til rådighet, og jeg merker at det er ganske tungt. Jeg er i utgangspunktet en veldig ærekjær person som jobber mye, og som tar jobben min veldig på alvor. Men når jeg i tillegg skal samarbeide med ei som tenker helt annerledes enn meg selv, og skyver mye av ansvaret over på meg, blir dagene faktisk litt tunge - på tross av at jeg elsker jobben min. Det hadde faktisk vært tungt selv om jeg ikke var gravid! Så jeg ser for meg at noe av ansvaret må fordeles på andre, og at ledelsen må inn å hjelpe meg med å delegere litt. Heldigvis har jeg en super sjef, så jeg ser ikke for meg så store problemer med å ta denne samtalen med henne :)

På onsdag har jeg min første time til jordmor, så det blir jo litt spennende. Jeg vet ikke helt hva som skal skje på timen, så jeg møter opp med et åpent sinn ;) Jeg har en liten forhåpning om at jeg kanskje kan få høre hjerteslagene til den lille. Hvis ikke, får jeg sikkert høre det når jeg har legetime neste mandag :) Det kommer til å bli et stort øyeblikk! Gleder meg! :D

Så! Det var visst dagens lille oppdatering fra meg :)

♥ Klem ♥

10 kommentarer:

  1. Så herlig lillebroren din er da!
    Jeg tror vi er i samme yrke, og jeg håper jeg holder ut slik som deg..

    SvarSlett
  2. Jeg hadde også skikkelig dilla på melk da jeg var gravid forrige gang, og har fått det igjen nå. Drikker aldri melk til vanlig.

    SvarSlett
  3. Har sendt deg en mail. :)

    Så herlig at lillebroren din gleder seg, blir vel stas å bli onkel. :D
    Pass på så du ikke sliter deg ut i jobben! Må ta vare på deg selv og hybelboeren vettu. Regner med det var godt å bli kvitt kvalmen!

    SvarSlett
  4. Hei, jeg er så glad for at jeg fant din blogg, jeg har selv lyst til å gjøre det samme, men har hatt mange tanker rundt det, og hos deg fant jeg det jeg lette etter. Har blitt insirert av deg til å starte min egen blogg (helt fersk i det, hehehe) Jeg ønsker deg lykke til hos jordmor i morgen <3

    SvarSlett
  5. Pergoberta: Ja, han er en flott fyr ;) Og jeg er så takknemmelig for at han og resten av familien er så glade på mine vegne, og støtter meg 100% :)
    Klem :)

    SvarSlett
  6. EnBlirTo: Kjempeherlig å dele nyheten med de jeg er glad i! De gleder seg masse til å ønske et nytt familiemedlem velkommen i april :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Anonym: Kan ha litt diller til vanlig også, men jeg har aldri vært noen stordrikker av melk. Og nå er det helt bare helt nydelig med iskald melk! Så jeg tror det kan være en liten "gravidedille" slik som du hadde ;)
    Klem :)

    SvarSlett
  8. Tuppen og Lillemor: Har sendt svar ;)
    Han gleder seg kjempemye til å bli onkel. Begynte å teste ut navnet sitt med "onkel" foran med en gang ;)
    Det kan være lett å gå litt på akkord med seg selv fordi man ønsker å gjøre en god jobb. Men nå er det ikke bare meg selv å tenke på - og den lille der inne er for dyrebar til at jeg kommer til å presse meg selv for hardt i jobben :)
    Klem :)

    SvarSlett
  9. titti: Så hyggelig å høre! Og så spennende at du ønsker å gjennomføre det samme som meg. Det er ikke et valg man bør ta lett på, men jeg ser ingen grunn til å ikke velge det samme dersom man har tenkt godt gjennom valget sitt. Og etter å ha vært inne på bloggen din skjønner jeg hvorfor du vurderer å gjøre dette. Og med et barn du har hatt eneomsorgen for i fra før, vet du i alle fall hva du går til :) Lykke til videre! Og bare spør om det er noe du lurer på :D
    Klem

    SvarSlett