onsdag 20. juli 2011

Hjemme igjen

Puh, det er godt å sige ned i sofaen etter enda en dag med reising. Flyet skulle gå 9.20 fra Kastrup i morges og jeg var selvfølgelig ute i god tid. Skulle jo ha tid til å sjekke ut fra hotellet, gå til hovedbanegården, kjøpe billett, finne tog, reise med toget, finne terminalen, finne automat for å skrive ut boarding kort, finne bagasje droppen, gå gjennom sikkerhetskontroll, spise frokost og finne gate. I mine ører høres det ut som dette kan ta litt tid – spesielt siden det kan være ventetid på det meste. Men det hele gikk jo selvfølgelig som smurt, og etter å ha spist frokost satt jeg fremdeles med to timers ventetid før flyet skulle gå :P Hadde heldigvis med meg både strikking og bok for å få tida til å gå. Men etter atter fire flyplassbesøk og en hel dag på reising, skal det bli godt å krype under dyna :)

Gårdagen i København ble brukt til å traske rundt – atter en gang :P Jeg hadde tenkt å besøke Glyptoteket før jeg gikk på Støket, men jeg var visst litt for tidlig ute, så de hadde ikke åpnet da jeg kom. Da bestemte jeg meg for å gå på Strøget først, og heller ta Glyptoteket på tilbaketuren. Været var nydelig. Over 20 grader vil jeg tro, og det var heldigvis litt vind for det ble fort varmt å gå rundt. På Strøget var det et yrende liv – fullstappet med turister, så det var mest behagelig å oppholde seg i sidegatene. Lette opp mange fine butikker som jeg hadde sett meg ut på forhånd, og besøkte de store kjedebutikkene også. Fikk shoppet litt klær, og litt smånips. Da jeg prøvde en kjole tok jeg meg selv i å tenke: ”Hmm, så bra at det er plass til litt mage i denne”. Følte meg litt smårar, men jeg håper jo på det beste :) Etter å ha gått rundt i en evighet, spist lunsj på kafé Norden og svidd av litt penger var jeg atter en gang sliten i beina, og ganske så varm. Så da ble det ikke besøk på Glyptoteket på vei tilbake, men heller kjøp av is og kirsebær. Så da det var blitt ettermiddag kunne jeg kose meg med kirsebær og tv-titting. (Veldig glad for at det var tv 2 på rommet, sånn at jeg fikk med meg Gray’s anatomy;).

Ellers er det som sagt godt å være hjemme etter en begivenhetsrik tur. Nå er det bare å vente på testdagen som er den 1. august. Skal ikke teste før. Så nå er det bare å slappe av og nyte siste del av sommerferien. Men det blir nok litt tenking og håping, og leting etter symptomer også vil jeg tro ;)

♥ Klem ♥

6 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en kjempeflott tur til København. Da venter vi sammen med deg til 1.august :D
    Måtte dra litt på smilebåndet da vi leste om kjolen du prøvde ;) Endte du opp med å kjøpe kjolen?

    SvarSlett
  2. Åh, nå er det bare å krysse fingrene. :-)

    SvarSlett
  3. Høres ut som en "drømmetur" til København - ingen ting er bedre enn når ting går på skinner :)

    Gleder meg til å høre de gode nyhetene 1. august! :)

    SvarSlett
  4. Tuppen og Lillemor: Hadde en fin tur ja, og kjolen ble med i bagasjen ;) Intens fingerkryssing fram til 1. august nå :)

    SvarSlett
  5. Fruen: Ja, det blir spennende når testdagen kommer, så her må det litt fingerkryssing til :)

    SvarSlett
  6. Babyklar: Ja, jeg håper det er gode nyheter jeg kan fortelle dere, men jeg har ikke helt trua på det. Det er liksom litt for godt til å være sant. Men på den andre siden tar jeg meg selv i å gjøre litt rare ting som å planlegge hvordan jeg skal fortelle om den eventuelle graviditeten, eller tenke på om denne kjolen har plass til gravidemage o.l. ;) Så jeg har i høyeste grad et stort håp og ønske om at det ble full klaff :D

    SvarSlett