søndag 3. juli 2011

København surfing :)

I og med at det forhåpentligvis blir København-tur på meg, har jeg begynt litt forbereding. Jeg sitter i timesvis med datamaskinen på fanget og leter opp hoteller, gater, busser, tog, shopping, butikker, museer, ja ALT mulig om København. Har til og med lånt meg en reisehåndbok på biblioteket :) Jeg kommer til å ta turen litt som en ferie i tillegg til CFC-besøket, slik at jeg kan nyte byen, og kose meg med litt shopping! :) Traske litt rundt, og lete etter sjarmerende butikker og kaféer - være litt turist rett og slett! :D Har lyst til å ta en museumstur til Ny Carlsberg Glyptoteket også :)



Jeg søker fremdeles en del på flybilletter for å sjekke hvor dyrt det kommer til å bli, og om det er ledige plasser på kort varsel. De rimeligste billettene ligger rundt 5-6000 kr tur-retur, så er det bare å krysse fingrene for at det er ledige billetter når jeg trenger det.. På hotellfronten søker jeg støtt på finn.no og hotels.com for å finne ut hvilke alternativer som vil passe best. Jeg ønsker et rimelig hotel med ok standard som ligger i nærheten av Tivoli/Sentralbanestasjonen/Rådhuspladsen, eller deromkring.. Av de jeg har funnet til nå er blant annet Wakeup Copenhagen et rimelig alternativ. Sist jeg var i København bodde vi på et Comfort hotell i Colbjørnsensgade. Et rimelig og helt ok hotell med bra beliggenhet i sentrum, rett ved siden av en strippeklubb. Det sto ikke i annonsen for å si det sånn ;) Men det var ikke forstyrrende, eller plagsomt i det hele tatt. Så det kan også være et alternativ. Og jeg kommer jo ikke til å vandre så mye ute på natterstid når jeg reiser alene :P Tar gjerne imot tips både om hotell og andre ting som kan være greit å vite! :)

Når det gjelder reisetidspunktet, er jo dette litt usikkert. Men ut fra mine beregninger fra forrige syklus skal jeg ha eggløsning rundt den 17. juli. Men siden jeg ikke helt er trygg på disse syklusene mine skal jeg begynne testinga allerede denne uka som kommer. Sist hadde jeg positiv test da jeg sto opp om morgenen ca 06.45. Første fly går i 6 tiden, så det hadde vært fint å kunne fått testet og bestilt biletter før det flyet går. Det er nemlig det flyet det som regel er flest ledige plasser på, og da blir det større sjanse for å komme seg avgårde. Og større sjanse for å komme seg videre fra Trondheim/Oslo i løpet av dagen, få sjekket inn på hotell i København, og være klar til inseminering neste dag. Så om det stemmer at de fleste tester positivt ca kl 04.00, kan jeg stå opp å teste litt over fire, for så å enten legge meg igjen, eller hive meg rundt å bestille flybilletter. Heldigvis er det flere avganger utover dagen også, så det er ikke nødvendigvis krise om jeg ikke reiser med 6-flyet. Men med tidligflyet blir det enklere å komme seg videre fra andre flyplasser også. Ser jo med én gang at jeg burde bodd i Trondheim, Oslo eller Sandefjord for at dette skulle vært litt enklere (Og ikke minst rimeligere!) ;)

Og for de som lurte - JA, jeg begynner å bli litt gira! :D Jeg er spent, jeg gleder meg, og jeg er glad for at jeg virkelig snart skal komme meg avgårde. Men jeg har ikke helt troen på at det skal klaffe på første forsøk akkurat. Sånn flaks har jeg bare IKKE :P Er jo helt sikkert noe i veien med meg ;) Så jeg trenger snart all den fingerkryssinga dere bare klarer!! :D

Nå skal jeg ta meg et par dager på hytta, før jeg skal reise hjem for å være i nærheten av flyplassen, sånn i tilfelle rottefelle :)

♥ Klem ♥

8 kommentarer:

  1. Jeg skjønner du gleder deg og er spent - det er så moro at du endelig skal avgårde :D

    Flybilletter og hotell har jeg også hengt meg veldig opp i i det siste. Jeg har funnet ut at hotell + fly pakkene inne på Norwegian er billig.

    Nå blir det spennende å følge med på deg!! :D

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Krysser fingre og tær her :) København er en koselig by - om du ikke har vært og sett den lille havfruen må du jo få med deg henne ;-) hvis hun er på plassen sin da, sist jeg var der så var hun i Kina...

    SvarSlett
  3. Kjempespennende!!! :D

    København er en veldig koselig by - kom hjem derfra for få dager siden (bare ferie, ikke noe klinikkbesøk, hehe).

    Ser virkelig fram til å se bilde av en positiv test en stund etter du kommer tilbake altså :)

    SvarSlett
  4. Spennende dette! Krysser fingrene for at alt går smooooth etter planen. Når jeg leser det du har skrevet får jeg lyst til å reise til køben altså:-)

    SvarSlett
  5. Et ønske: Ja, jeg begynner å glede meg nå :) Så er det bare å håpe på at alt klaffer, både med fly og hotell, og med eggløsning og små danske svømmere ;)
    Takk for tips om Norwegian :)
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Flippy: Så bra! Jeg trenger all fingerkryssinga jeg kan få! ;) Ja, jeg gleder meg til å oppleve København igjen. Det er en flott by :) Og kanskje jeg skal prøve å få med meg den lille havfruen ja. Går det an å gå dit fra sentrum, eller bør man kjøre buss/taxi? Det ser jo så kort ut på kartet, men i virrkeligheten er det kanskje litt langt for en spasertur? ;)
    Klem :)

    SvarSlett
  7. Babyklar: Ja, det er spennende!! :D Jeg gleder meg :) Og jeg håper virkelig å kunne vise fram en positiv test som resultat (selv om jeg har mer tro på at det må flere forsøk til. Er liksom for godt til å være sant at det skal klaffe på første forsøk). Men det er lov å håpe :) Jeg skal i alle fall kose meg max i København :)
    Klem :)

    SvarSlett
  8. Lily: Ja, København er en flott by, som jeg gleder meg til å besøke igjen :) Tusen takk for fingerkryssinga :D
    Klem :)

    SvarSlett