søndag 7. august 2011

Anonymitet

Jeg har ikke fortalt noen om graviditeten enda. Foreldrene mine kommer snart hjem fra ferie, og da vil jeg nok fortelle dem at de skal bli besteforeldre. Etter at jeg har fortalt mamma og pappa om graviditeten vil søsknene mine og den nærmeste venninna mi være de første som får vite. Men ellers vil jeg holde nyheten mest mulig for meg selv en stund til :)

Ellers har jeg tenkt litt på denne anonymiteten. Etter at jeg har fortalt folk rundt meg om graviditeten, og hvordan det hele har gått for seg, kan jeg nok ikke regne med å være så anonym her inne heller. Bloggen min popper ganske fort opp med de rette søkeordene (som familie og venner helt sikkert vil benytte for å lese mer om, og forstå situasjonen bedre). Og det er i grunnen greit at mine nærmeste finner bloggen og leser om mine innerste tanker. Men jeg føler det kan være kort vei mellom dette, og det faktum at folk i den videre bekjentskapskretsen (og andre nysgjerrige sjeler) også kan komme til å lese bloggen min. Mulig jeg er litt paranoid her, men det er faktisk litt viktig for meg at denne babyen ikke skal bli omtalt som noen donorbaby. Og at bloggen min og tankene mine ikke skal være samtaleobjekt nummer én i festlige lag :P Ikke at jeg er flau over valget mitt på noen som helst måte. Jeg står 100% for det jeg har gjort, og måten jeg har gjort det på. Men sladrepressa kan gå rimelig kjapt noen ganger. Derfor tenker jeg at jeg kanskje skal gjøre en liten endring på bloggen. Slette tidligere innlegg, og starte på ny frisk som en mammablogger? Da kan jeg kanskje driste meg til å være litt mindre anonym etter hvert.. Jeg kommer uansett til å fortsette å ha den samme nettadressen, og følge dere andre prøvere. Jeg tror jeg må ta en tur i tenkeboksen gitt! ;) Hva mener dere?

Hihi, litt tankefull her i kveldinga merker jeg :P Håper denne rablinga ga noen mening, for jeg gidder rett og slett ikke lese gjennom det.. Nå er det dusj og senga som venter :)

 
♥ Klem ♥

5 kommentarer:

  1. Det er bare du som vet hva som føles rett og riktig for deg. Det er du som må leve med konsekvensene, så det er litt lettere for deg å ta de valgene som er riktige i din situasjon.
    Men jeg synes det er litt trist at du vil slette de tidligere innleggene dine. Men det er enda mer trist at du føler du må gjøre det fordi samfunnet ellers kan tråkke på deg eller rakke ned på deg for at du fått barn som singel.
    Samfunnet mister en del av åpenheten sin på den måten, som det har vært pratet så varmt om den siste tiden...

    Det er moro at du er blitt gravid da, endelig! Gratulerer! :)
    Lykke til med å fortelle familie og venner! Jeg tenker det blir godt å endelig få fortelle det. :)

    SvarSlett
  2. Andreas: Takk for gode ord :) Det er litt mange tanker som melder seg når jeg nå faktisk er gravid, og at verden rundt meg kommer til å få vite det om ikke alt for lenge. Og jeg er i grunn helt enig med deg. Jeg føler jeg kan stå for valget mitt, og holde ryggen rak dersom jeg møter noen som er negative (og det er jo ikke sikkert det er så mange). Det var i grunn tanken på den lille som også må leve med det valget jeg tar, som gjorde meg litt paranoid :)

    Jeg har ikke helt bestemt meg ang innleggene enda. Kanskje jeg ser gjennom dem og velger ut noen som skal slettes, eller ingen.. Vi får se :) Skal i all fall ikke slette alle ;)

    SvarSlett
  3. Herremin jeg har ikke vært pålogga bloggen på en stund og hva finner jeg ut nå? At du er gravid!? Så fantastisk! Og velkommen etter! ;) Gleder meg til oppdateringer fremover. Stor klem

    SvarSlett
  4. EnBlirTo: Tusen takk for det! :D Jeg er så glad - virkelig i syvende himmel for tida! :D

    SvarSlett
  5. Jeg tror ikke at du vurderer dette fordi du er redd samfunnet vil rakke ned på deg. Heller ikke fordi du på noen måte skammer deg fordi du ble gravid som singel med donor. Jeg forstår veldig godt hva du mener :) Uansett hvor mye man står for valget sitt og faktisk er direkte STOLT av det, så frister ikke tanken på at mitt barn skal gå for "donorbarnet" eller jeg som "donormammaen" blant både kjente og ukjente. Det handler ikke om at jeg vil skjule fakta (overhodet ikke) eller at jeg skammer meg (absolutt ikke), og jeg blir bare SÅÅÅÅ oppgitt over at ikke folk kan skjønne de tankene og heller stempler meg som skamfull eller uengasjert eller ditt eller datt...
    Så ville altså bare si; jeg skjønner veldig godt hvor du kommer ifra! ;)

    Klem på skjønne deg ♥

    SvarSlett