mandag 15. august 2011

Første kontroll :)

Så, i dag var jeg på første kontroll med legen som følger opp alle gravide i kommunen. Han var veldig hyggelig, og hans første reaksjon på "babylagingsmetoden" var: "tøft!". Hehe, han var veldig åpen og nysgjerrig på hvordan det hele gikk for seg og vi spøkte og lo litt. Herlig! :) Så var det veiing, måling, utfylling av helsekort, gu og til slutt en rask liten ultralyd før jeg ble sendt avgårde for å ta blodprøver :) Fikk en utskrift av ultralyden, og har bare tatt bilde av den med mobilen, så det er ikke all verdens kvalitet. Men det er da den svarte lille "boblen" som han kalte den :P


Hehe, ikke så mye å se akkurat siden det er så tidlig. Men det var gøy i alle fall :) Og veldig greit at legen tar ultralyd på alle kontrollene dersom den gravide ønsker det. Det er jo fort gjort, men betyr så mye. Gleder meg til senere kontroller når det blir litt mer å se :) Neste kontroll hos legen blir 12. september. Og samtale med jordmor 7. september. Så nå er det bare å krysse fingrene for at den lille "reka" vokser og trives :)

♥ Klem ♥

 

10 kommentarer:

  1. Høres ut som en kjempefin lege :D

    Håper at det går bra med deg!
    Gratulerer igjen :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer :-)
    Høres ut som en grei lege :-)
    Lykke til og Kos deg :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse ♥ Helt fantastisk!!!

    Stor klem :)

    SvarSlett
  4. Babyklar: Ja, han var helt super! Blir ikke noe problem å gå på kontroller hos han :D

    SvarSlett
  5. Villblomsten: Takk skal du ha :) Jeg skal gå inn å sjekke ut barneboden til helga når jeg har litt bedre tid. Men det høres absolutt gøy ut å være med på trekning av gavekort! :D

    SvarSlett
  6. Tuppen og lillemor: Ikke så mye å se på ultralyden enda, men jeg gleder meg masse til neste gang (midten av september). Da blir det kanskje mulighet for å se litt mer ♥

    SvarSlett