lørdag 19. november 2011

God start :)

Har kost meg med en fin frokost, og fått en god start på en etterlengtet fridag. Frokosten min i dag bestod av ristet brød med et egg, en kiwi, en yoghurt, en mandarin, en stor kopp varm sjokolade og det obligatoriske store vannglasset og gravidevitaminene mine :) Tente lys for meg selv og kroet meg godt under ullpleddet på sofaen - og nå er jeg klar for en ny dag :)

Egentlig er jeg av den typen som blir irritert av kollegaer som kun snakker om hvor mange dager det er til neste ferie, hvor deilig det er med helg, hvor fælt det er med mandager osv.. Jeg synes jobben min er helt super, og har stort sett gode dager på jobb. Men etter at jeg ble gravid (og etter at jeg ble nødt til å jobbe med skolens mest udugelige menneske) kjenner jeg at helgen er etterlengtet. Og jeg er takknemmelig for de helgene der jeg har minst mulig planer, og virkelig får ladet batteriene. Da gjør jeg litt husarbeid, hører på lydbøker, strikker og hekler litt, surfer på nettet, går tur, besøker familie, syr litt, tar meg tid til å lage god mat, ser på tv osv. osv. Akkurat det jeg føler for :) Og det er deilig å våkne på en lørdags morgen og vite at man har et lite hav av tid foran seg som man kan bruke til hva man vil.

Ellers må jeg bare nevne at bevegelsene i magen bare blir mer og mer tydelig. Spesielt når jeg legger meg om kvelden. Har lest at babyen ofte blir vugget i søvn av bevegelsene mine om dagen, og at det derfor er vanlig å kjenne mest liv om kvelden når man er i ro. Det er blitt et lite rituale for meg å ligge noen minutter på rygg og kjenne etter når jeg har lagt meg om kvelden. Da ligger jeg musestille med hendene plassert på magen og venter på at den lille skal bevege seg. Stort sett kjenner jeg bare bevegelsene inni meg, men her om dagen var bevegelsene så kraftige at jeg kunne kjenne sparkene på utsiden også. Da måtte jeg gråte en liten skvett gitt :) Kjenner hvordan hjertet mitt forandrer seg for hver dag som går. Etter hvert som den lille i magen vokser og gir meg flere tegn på at hun lever og har det bra der inne, jo større blir morsfølelsen. Ingen tvil om at et mammahjerte er i ferd med å utvikle seg i takt med babyens utvikling ♥

Ungene på jobb er også veldig opptatte av magen min, og det som foregår der inne. Spesielt jentene kommer ofte bort og stryker hendene over magen min, og kommenterer at det begynner å bli en liten kul der :) Man kan ikke akkurat være blyg og redd for nærkontakt når man jobber me barn :P Og når jeg er i mye bevegelse kan de kommentere at "Tenk så godt babyen sover nå!". Er det rart jeg elsker jobben min?! :D

Håper dere får ei fin helg alle sammen!

♥ Klem ♥

4 kommentarer:

  1. Høres ut som ei alldeles perfekt helg! Kos deg og nyt det :D

    SvarSlett
  2. Høres helt vidunderlig ut :)

    SvarSlett
  3. Åååhh... Så herlig! Gleder meg så veldig til å kjenne de første sparkene, eller "boblene" her sjøl. Håper virkelig ikke det er lenge til ;-)

    Men ja, jeg skjønner virkelig at du digger jobben din! Klem

    SvarSlett
  4. Takk for det damer! :)

    Fruen: Det er nok ikke lenge til du kjenner det. Gled deg! :) Men det er jo litt vanskelig å skille babybevegelser fra rumling i magen i begynnelsen :P

    SvarSlett