søndag 6. november 2011

Nurket mitt ♥

Endelig helg, og litt mer bedagelig tempo enn hverdagene :) I dag har jeg virkelig kost meg med rundstykke med egg og en stor kopp varm sjokolade til frokost - herlig! Nå er jeg klar for en lat dag med lydbok, hekling, en spasertur og middag hos mamma og pappa. 

Men først tenkte jeg dere skulle få se et herlig bilde :) Eller, bildet ble ikke så veldig bra, men ultralyden var helt fantastisk. Noen dager før ultralyden hadde jeg selvfølgelig et ekkelt mareritt der legen ikke kunne finne hjerteslagene til den lille. Så det var ekstra godt å se at alt sto bra til. Den lille krabaten svømte rundt og viftet med armer og ben. Og legen tok mål av både hode, mage og lårbein. Han forklarte og viste grundig hva alt var og vi så at alt så bra ut, og den lille vokser som den skal. Legen spurte om han skulle se etter kjønn, og det ville jeg gjerne. Han lette litt rundt, og sa at han kunne komme med en antakelse, men at dette ikke ville være helt sikkert. Så etter hans syn så var det 80% sjanse for at den lille er ei jente :) Jeg tror ikke jeg skal løpe ut å kjøpe så mye jenteklær enda, for jeg vet han har tatt feil om dette før. Så jeg venter til det blir mer tydelig på senere ultralyd. Men jeg tenkte jeg skulle strikke en liten kjole i alle fall - den kan jeg jo bare gi bort dersom det skulle være en liten gutt der inne :) 


Legen forsøkte å få et godt bilde av det lille nurket i profil, men hoftekammen mitt kom i veien for ultralydapparatet. Så dette bildet var det vi fikk til. Dere kan se hodet mot høyre, rumpa mot venstre. Så er det antydning til armer og bein. Det største svarte feltet på kroppen er hjertet, og det lille svarte feltet nederst på kroppen er urinblæra.

Ellers gikk kontrollen fint. Jeg hadde gått ned et halvt kilo siden uke 7, men jeg har litt å ta av og spiser normalt, og siden den lille viser en fin vekst var det var ikke noe å bekymre seg for. Klarte å slappe litt mer av når han tok blodtrykket mitt denne gangen (liker ikke den strammende følelsen rundt hele overarmen;) så det så bedre ut enn forrige gang. Jeg fikk også snakket med legen om det trykket jeg opplever på jobb. Han sa at det er noen tider i livet man skal verne om, og en graviditet er en av disse. Så vi skulle ta godt vare på den lille, og det var bare å ta kontakt for å få redusert arbeidstiden :) Veldig godt å vite når dagene blir slitsomme :)

Da skal jeg fortsette å nyte helga til det fulle, og håper dere gjør det samme :)


♥ Klem ♥

4 kommentarer:

  1. Så bra at alt var fint med babyen! Det er en stor lettelse å ha vært på ordinær UL :) Og gratulerer så mye med ei lita jente - antagelig :)

    SvarSlett
  2. Så herlig å endelig få lov til å se bilde av den lille som bor i magen din. :D

    SvarSlett
  3. Tuppen og Lillemor: Ja, det blir plutselig litt mer virkelig at det faktisk er noen der inne også :)
    Klem :)

    SvarSlett